Klacht melden
De medewerkers van Zaffier komen dagelijks in contact met vele klanten. We doen ons uiterste best om iedereen op een professionele, vriendelijke en integere wijze van dienst te zijn.
Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de wijze waarop je in een bepaalde situatie bent behandeld. Dan kun je een klacht indienen. Wij horen graag jouw mening, ook als het een klacht betreft. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren.
Hoe behandelt Zaffier mijn klacht?
Zodra je een klacht bij ons meldt, bekijken wij welke afdeling het betreft. Wij behandelen jouw klacht zorgvuldig en komen met een reactie. Als de klacht niet meteen kan worden opgelost krijg je van ons de naam van jouw klachtbehandelaar. Die neemt zo snel mogelijk contact met je op over de afhandeling van je klacht. Je kunt de klachtbehandelaar ook zelf benaderen over het verloop van je klacht.
Klacht of bezwaarschrift?
Een klacht en een bezwaarschrift lijken veel op elkaar, maar toch zijn ze verschillend. Een klacht gaat over de manier waarop medewerkers van Zaffier met je omgaan. Een bezwaarschrift gaat over een besluit dat Zaffier neemt. Bijvoorbeeld over een aanvraag voor een bijstandsuitkering of bijzondere bijstand. Als je het niet eens bent met het besluit op jouw aanvraag dan kun je hiertegen een bezwaarschrift indienen. Onderaan de brief waarin de beslissing staat, staat ook hoe je bezwaar kunt indienen en waar een bezwaarschrift aan moet voldoen.
Mail ons
Dien je klacht in door contact op te nemen via het contactformulier. Vergeet niet je naam, je volledige adres en telefoonnummer te melden.
Stuur ons een brief
Zaffier
Postbus 9150
1800 GD Alkmaar
Vergeet niet je naam, je volledige adres en telefoonnummer te melden. Meld je adres altijd inclusief huisnummer en postcode.
Waar moet een klacht aan voldoen?
- Je klacht moet ondertekend zijn.
- Je moet duidelijk maken welke klacht je hebt en over wie je klaagt.
In welke situatie kun je géén klacht indienen?
- Als je al eerder een klacht hebt ingediend over dezelfde gebeurtenis.
- Als de gebeurtenis meer dan een jaar geleden geleden was.
- Als het gaat om een besluit van Zaffier, bijvoorbeeld een besluit over een bijstandsuitkering. (Je kunt dan wel een bezwaarschrift sturen. Onderaan de brief waarin onze beslissing staat (dit heet een besluit), staat ook hoe je bezwaar kunt indienen en waar een bezwaarschrift aan moet voldoen.
Twijfel je over wat je moet doen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder. Je kunt bellen naar 088 40 46 000.
Lees ook onze uitgebreide klachtenregeling (pdf, 190 KB)
Nationale ombudsman
Ben je niet tevreden met hoe wij je klacht hebben behandeld? Dan kun je contact opnemen met de Nationale ombudsman. Meer informatie vind je op de website van de Nationale ombudsman
Klachtenrapportage
Jaarlijks maken wij een rapportage. Je kunt deze klachtenrapportage over het jaar 2023 bekijken.